Alexander Gustafsson kommer att bli ny ambassadör för butikskedjan ”Carlings” i höst, då man kommer lansera en ny look med nytt butikskoncept och nya varumärken. Gustafsson är en del av butikskedjans nya satsning för att blanda det bästa av det nuvarande Carlings och samtidigt föra in modern design och stilrent mode. Han kommer då bli en del av butikskedjans nya look.
Det här kunde man läsa via ett pressmeddelande:
Nya Carlings riktar sig mot en urbansk skandinavisk publik och fokuserar på en modern ren look. Alexander har en tuff, karismatisk och maskulin attityd vilket ligger nära Carlings som varumärke. Det nya Carlings förfinar den känslan och bygger på med nya kollektioner och skandinaviska snitt.
Det här berättar Rune Martinsen, VD för Carlings:
Vi valde att använda Alexander som vår ambassadör, då han representerar mycket av det som Carlings står för, samtidigt som han inte är det självklara valet. När vi klär honom i en mer dressad look får vi fram den rätta känslan nya Carlings vill förmedla, en tuff attityd med ett stiligt uttryck.
Det här berättade Gustafsson:
Jag känner mig hedrad över att bli vald som ambassadör för Carlings. Jag är själv en trogen kund och det är jättekul att få vara en del av strategin som för varumärket framåt. Jag hoppas kunna få både nya och gamla kunder att uppskatta nya Carlings.