Nyheter

Noad Lahat återvänder till Israel för militär tjänst

Fjäderviktaren Noad Lahat vann under helgens ”UFC on FOX 12” över Steven Siler, genom ett enhälligt domslut. Nu är han dock på väg tillbaka hem till Israel, där han fortsätter sin militära tjänst i armén.

Det här berättade, via ”MMAMania”:

I’m having fun here. This is fun. This is a job. But I’ll have nowhere to go back home if I don’t go there. If me and my friends, my brothers-in-arms, won’t go to defend my country, we’ll have nowhere to go. It’s something I really don’t want to do. I want to stay here and have fun and enjoy the rest of the week after two really tough months, but man, I’m going to have to go, otherwise I’m not going to have a home.

My mom and dad have 15 seconds to run to get shelter when missiles are falling on them and I’m here in sunny California. I love California, but I need to go and defend my home. As a combat soldier, there’s nothing I want more in the world than peace. I don’t want to see my younger brother go in the army. I don’t want to see me and my other brother going back home on Sunday. I don’t want to see that. I don’t want to see more killing and more blood the only blood should be in the Octagon.

Lahat står efter helgens match med en vinst och en förlust i UFC, och har ett totalt resultat på åtta vinster och en förlust.

Skrivet av Per Posch.

Föregående artikel

Bobby Green kommer nu att låta sig själv sörja sin bror

Nästa artikel

Dana White om att få Gina Carano signad: Det är komplicerat

Skriven av

kimura

149 svar till “Noad Lahat återvänder till Israel för militär tjänst”

  1. Mördare! Pinsamt även av UFC att publicera hans citat på sitt instagramkonto. Israels regering har stått för förtryck, mord och ockupation i åratal nu och använder sig utav Hitler-fasoner mot det palestinska folket.

    ”Dark times”… För vem? För israeler? Nära 800 civila (200 barn) palestinier har dött. Försvara sitt land? Mot vad? Mot fjutteraketer? Detta är så pinsamt och omvärlden bara ser på. Hoppas Lahat får truten insparkad i sin nästa fight!

      • Är du från Israel? Rätta mina fel så kan vi sen börja diskutera/argumentera.

      • Vad är det han skämmer ut sig med? han har ju rätt i allt han säger.
        Israelerna dödar oskyldiga barn, kvinnor och män och skyller det på att man försvarar sig mot terrorister -_- visste inte att 2-3 åriga småbarn var terrorister…

        • Ja för Hamas bryter inte sin egen vapenvila med missiler mot Tel Aviv.

          • Varför tror du grupper som Hamas grundas och väljs till makten? Jo, på grund av förtryck och ockupation som varat länge. Säg att Ryssland ockuperar Sverige. Skulle inte vi svenska medborgare känna hat och med alla medel försöka frita oss själva och visa missnöje? Läs på folket och var inte så fyrkantiga. Det här handlar om mer än bara raketer.

          • Haha och det rättfärdigar dödandet av småbarn och oskyldiga människor tycker du då?
            Vad ska det Palestinska folket göra då? huka sig ner på knä och vänta på att bli skjutna och dödade? Dom ska inte få försvara sig i sitt eget land ?

          • Vill inte Hamas döda alla miljoner judiska barn? Det är precis vad som kommer hända om Israel slutar kriga.

          • Du är så otroligt okunnig. Dra härifrån och sluta uttala dig om detta när du inte ens backar upp det med fakta.

          • @disqus_ZJlK6WJRgX:disqus Kallar du det här fakta =/ Herrejävlar, hur många dog i gaskammrarna i koncentrationslägrerna under andra världskriget av cyanid?

          • Haha du måste ju ha något fel i skallen. Hur gammal är du? 16?17? Håll dig borta från diskussionen då allt du hittills skrivit bara är pinsamt och bortom all sanning!

          • Är du dum på fullt allvar eller bara spelar du dum här inne? din korkade jävel vem har lurat i dig det?

          • Det är klart att folk ska få försvara sina länder, vilket också innefattar Israel. Det är krig, båda sidorna har lika mycket ansvar för sina handlingar men i just detta kriget så är ena sidan grymt övermäktig andra sidan och ingen sida har nån urskiljning vilket man dock inte brukar ha i krig men det syns oerhört tydligt här då vi saknar soldat mot soldat och har mer raket mot raket.

          • HAHA bara genom att läsa din första rad får mig att förstå att du inte har den blekaste aning om vad du snackar om 😉
            Israel ska få försvara SITT land??? Det är inte Israels land kompis…
            Hoppas från djupet av mitt hjärta att något sådant aldrig händer dig eller någon annan, men om någon kommer hem till dig tar ditt hus från dig så tycker du att den personen ska ha rätt att försvara sig mot dig när du försöker få tbx ditt hus ??
            O va fan yrar du om soldat mot soldat, raket mot raket, det är snarare raketer mot civila människor…

          • Vare sig Israel eller Palestina är erkänt av alla världens länder, Sverige erkände inte Palestina först 2012, då ihop med en rad andra FN-länder, inte USA dock, inte Israel och bara som observatörsland, Men Israel erkändes som självständig stat 1948 av FN (där ju typ alla världens länder ingår) vilket ändå får sägas väga tungt.

          • jag skiter rent ut sagt i vem som erkänner vad, läs på historia så vet du vems landet är 🙂

          • Romarna tog över området ett antal hundra år B.C. Judarna hade då inget hemland, men hade tillåtelse att leva i regionen. Sen drevs dem ut i två omgångar.En 70 A.D. och en 135 A.D,

            Turkarna (Osmanska riket) tog över för ca 700 år sen. och styrde i regionen fram till första världskriget. Sen tog britterna över. Turkarna var ju på ”fel sida” so to speak. TBritterna ville straffa turkarna på något sätt och att splittra riket, som ju skulle vara en del av det tyska storriket var ju ”en god tanke”. Därefter kan du säkert resten av historien. Så, vems land är det nu då? Ge mig din motivering?

          • GUD gav palestinierna landet 🙂 samtidigt som han sa att dom ska välkomna judarna, kristna och att de ska bo tillsammans med varandra i fred och harmoni men sen kom sionisterna från väst och krävde att dom ska ha sitt land (vilket det inte var) och så fortsätter kriget om det heliga landet än idag 😉

          • Då är det ju inte historia du vill att jag ska läsa på utan Koranen… 🙂

          • @disqus_jwvm3yRIBy:disqus Money talks, skulle vart tidigare enligt överrenskommelsen

          • Finns många fler motiv till att Israel fick erkännande som stat, men sammanfattningsvis kan man ju bara konstatera att krig genom historien har fört med sig en hel del förändringar på världskartan, Israel är en relativt ny, men du har 5-6 länder/etniska grupper till som tillhörde Osmanska riket (Storturkiet) tidigare och som också blev självständiga efter världskrigen, deras plats på kartan ifrågasätts dock inte av regionen….

          • Jag försvarar inte Israel eller Palestina eller något land som krigar. Jag bara påpekade att det faktiskt går åt båda hållen.

        • Hamas har använt barn som sköldar i alla år. Plus att dom bygger sina raketramper i bostadsområden med flit.

          • haha det där tänker jag inte ens kommentera tillbaka på, börjar märka att du fattas en skruv eller två…
            Det är ju Hamas då som dödar sitt eget folk och skjuter ner sjukhus i Gaza och lekplatser fulla med barn…
            Jävla pajas…

          • Fast visst avfyrar de raketer från bostadsområden, det råder det väl ändå ingen tvekan om? (Var skulle de annars avfyras från?) När man får raketer avfyrade mot sig så spelar det mindre roll om de är ”fjutteraketer” eller ej. Jag förstår att människorna i Israel har en annan syn på konflikten än oss som ser på utifrån, något annat vore absurt.
            Sen har jag för mig att nuvarande konflikt startade 1947 genom att Israel anfölls av araberna, och det är fortsättningen på den attacken som vi ser idag (vilket kan ”hjälpa till” Israelernas känsla av att försvara sig, då det är samma konflikt som pågår).

            Sen kan jag inte vara nog tydlig med att jag anser att det som pågår just nu är riktigt jävla otäckt och bör inte få pågå. Det är fruktansvärt på alla sätt och vis. Och Israel är den överlägsna makten och bör således vara den som det större ansvaret faller på.

            Precis som i många andra krig så skyller jag hellre på staten och de styrande än de som strider. Jag tror inte de ser sig som mördare när de blir attackerade med raketer, fjutte eller ej.

            Edit: Försökte vara tydlig, men kände mig inte tydlig nog. Jag skyller nuvarande situation på staten Israel. Jag är äcklad av vad som händer i Gaza och tycker det är så fruktansvärt. Jag tycker också synd om människorna på båda sidor, ty båda är med i krig.

          • Du är en klok man och påläst man. Men anledningen till att dessa raketer, fjuttereller ej, avfyras är pga det förtryck som palestinierna dagligen går igenom. Jag menar judarna var instängda i så kallade ghetton under Hitlers tid och palestiniernas är instängda i Gaza nu under den israeliska statens styre. Självklart skapas hat och frustration. När omvärlden bara ser på tas dessa handlingar till. Och Israel = USA. Man kan inte jämföra Israels militär med Hamas. Israel är de skyldiga och har ansvaret att avsluta detta massmord.

          • Ah visst du säger en hel del jag håller med dig om, äntligen en vettig och normal människa.
            Men tycker fortfarande inte att Israels attacker kan rättfärdigas genom att påstå att det är Hamas som eldar på det hela. (nu påstår jag inte att du menar det)
            Klart att Hamas ska kriga tillbaka, sen kan du inte jämföra Hamas stenkastningar med Israels (USA:s) högteknologiska vapen :/
            Sen är ju enda anledningen till att Israel kan göra detta att pga dom har USA på sin sida.
            Lite som att du skulle mobba och slå någon på din skola, och ingen kan göra dig något för du har en storebror som alla är rädda för och kan försvara dig om någon skulle ge sig på dig… (dålig liknelse i know men på ett ungefär)

          • Samtidigt är Hamas del i det hela inte obetydlig. I deras stadgar står det klart och tydligt att Israel ska utplånas. Jag är inte förvånad att Israel beväpnar sig upp till tänderna. Ordet anti-semitism kan knappast få en tydligare förklaring. Det är inte så lätt som att skylla allt på Israel, även om det är ett oacceptabelt övervåld från deras sida i konflikten.

          • Vart står det i Hamas stadgar att Israel ska ”utplånas”? Vad jag vet så vägrar Hamas erkänna Israel som stat, vilket i stort handlar om att man inte vill erkänna Israel som det ser ut nu. Flera ledande personer från Hamas har sagt att man kan tänka sig att erkänna Israel enligt 1967 års gränser, dvs som det såg ut innan ockupationen. Absolut är det inte ok att skjuta hembyggda fjutteraketer, men man kanske kan ha viss förståelse med tanke på det förtryck, och de massakrer man fått utstå under decennier. Dock ser jag det som att Israel i ett första steg ska avbryta ockupation… fortsätter Hamas skjuta raketer efter det så kan jag köpa att det vårt hårda konsekvenser. Men som det ser ut idag är Israels massaker fullständigt förkastlig.

          • Visa ord från en vis man. Tack ska du ha! Hopp om mänsklighet och medlidande finns ännu!

          • Det är ett citat från en martyr och skrivet innan inledningen. Behöver inte direkt betyda att de är en del av deras stadga. Men som en symbolisk motivering för vad dom kämpar mot. Idiotiskt att skriva det, men kanske får dom mer väljare genom skriva in det.

          • Men jag är förvånad att kopplar Israels beväpning ”till tänderna” med Hamas? Israel ska vara extremt beväpnat. Och det har inget med Hamas att göra. Det här är och har alltid varit mycket större än så.

          • Ja, deras ”strategiska placering” i mellanöstern är större än Hamas, men Hamas utgör trots allt det konkreta hotet för det egna medborgarnas säkerhet för tillfället, men självklart är inte Hamas ”hotet” i det stora sammanhanget eller anledningen till upprustningen…

          • Ja men då är jag med. 🙂 Faan alltså det är i såna här diskussioner jag känner att det populära och korkade uttrycket PK träffar mej. Jag blir petnoga och går i försvar när ”den svaga sidan” kritiseras. Vilket så ofta sker. Kolla bara in tråden. Det mesta handlar fanimej mest om Koranen redan.

          • Blir nog inget slut där först religionen läggs åt sidan, eller alla joinar samma som Jay Leno sa:)

            ’Everything would work out in the Middle East if the Palestinians and the Israelis would just start acting like good Christians.'” George W Bush.

          • 🙂 Jävla Bush. Fan vad man inte saknar den galningen. Om good christians som han bara höll sej till internationell rätt så vore det bättre där.

          • Konflikten vi ser idag beror inte på en arabisk attack 1947. Israel upprättatades som nation först 1948. Det vi ser idag är snarare en konsekvens av att lösa situationen för judarna efter förintelsen. Går givetvis förstå bägge sidor, vad gör man bara några år efter den hemska förintelsen när man vill sätta en folkgrupp i trygghet. Lätt att vara efterklok men själva idén att upprätta ett land där folk redan bor känns som borgat för trubbel. Sen har ju inte israel varit dåliga på att visa sina militära muskler genom åren, något som tillsammans med en mur givetvis varit en grogrund för extremism och terrorism.

          • Haris, den här Mathias är nog ett barn fylld med hat som uttalar sig. Bäst är om vi inte ens lägger märke till honom och hans kommentarer. Förhoppningsvis lär han sig när han blivit äldre och vuxen!

          • Jo jag håller med dig, tycker egentligen mest synd om såna människor om jag ska vara ärlig.
            Att man är så trångsynt och icke mottaglig för kunskap och fakta att man måste ljuga och hitta på skit för att tro sig ha rätt gör mig bara ledsen.
            Och framförallt i det här ämnet där stackars småbarn fäller tårar dag in och dag ut pga deras nära och kära blir mördade och våldtagna, och sen har vi idioter som Mathias som sitter och anklagar dom för saker och ting 🙁

          • du! sköldar, var fan ska dem ta vägen,hamas bor och finns i bostadsområden, dem gömmer sig där, för det finns inget annat ställe att gömma sig i.

    • Nu tycker jag att Noads uttalande är väldigt motsägelsefullt. Att döda är i min värld ingen bra lösning på någon konflikt. MEN är det ärligt talat någon som tror att de extrema muslimerna som finns i palestina och många delar av arabvärlden kommer sluta förakta alla som inte tillhör Islam? Det är den enda grupperingen i världen som verkligen får mig att känna kalla kårar längs ryggraden. Och snälla missuppfatta mig inte, det är klart att det finns fredliga muslimer också och jag tycker inte att våld är en bra lösning men jag kan faktiskt inte tänka ut något alternativ som skulle gagna Israelerna.

      • Jag är själv inte muslim men känner många muslimer och läser politik och religion. Din bild av Islam är helt fel och det är klart att man missuppfattar det du skriver. Dessa ”Islamistiska” extremister som inte ens är muslimer egentligen, är endast 0.1% av världens alla muslimer. De ger en fel bild av Islam och det är tyvärr dessa som media uppmärksammar därav all oro och negativitet som skapas. Ingenting i Islam säger att dessa extremister gör rätt.

        Och det Israel först måste göra är att ge tillbaka mark som tillhör Palestina, då kan jag garrantera dig att hatet kommer minska och även hotet. Israel behöver aldrig ens känna sig hotade då USA står bakom dem. De som behöver känna oro är de muslimska länder som gång på gång blir instabila pga USA. Hittills Irak, Libyen, Afghanistan och Syrien. Israel är en skurkstat som dödar och intar förbjuden mark för egen vinning.

        • Jag har bildat mig min uppfattning genom att prata med muslimer och bli dödshotad enbart för att jag ställer frågor på ett enligt mig lugnt sätt. Sharia lagar, hedersmord, heltäckande slöjor, förbud mot att kvinnor ska få köra bil, utbilda sig, stening av kvinnor mm. Jag kan inte sympatisera med en religion som väljer att täcka sina kvinnor period.

          Dock håller jag med om att amerikanerna inte har haft något att göra i dessa länder. Det har inte direkt blivit bättre. Jag kan inte se hur flyttandet av en gräns skulle göra att problemet försvann. Vi ser ju hur mycket nytta det har gjort i forna sovjetunionen.

          • Jag har svårt och tro på att de flesta muslimer skulle dödshota dig. Kanske handlar om några enstaka ”extremister”. Hedersmord, Burqa, inte få köra bil och stening utövas i dagsläget endast av Saudiarabiens regering, som sprider den falskaste bilden av Islam. Även Irans regering har stening som bestraffning men ingen har ännu stenats. Likheten mellan Iran och Saudiarabien är att dessa två länders regeringar inte står för Islam. Det är bara falsk alltihop. Om du läser på mer om detta kan jag garantera att din rädsla kommer försvinna.

            Det du skriver nu är inte sant och falskt. Det är därför man bör vara mer påläst innan man uttalar sig! Det är även Saudiarabien som indirekt finansierar terrorism utfört av ”falska muslimer”. Så lär känna riktiga muslimer så får du se hur trevliga och fredliga de är!

          • Ok men nu säger jag att det är så, jag har blivit dödshotad x antal gånger, för övrigt de enda gångerna i mitt liv jag har blivit dödshotad. För övrigt har jag en kompis som pluggar på någon muslimsk skola i örebro. Jag försökte ha en diskussion om homosexualitet med han och några av hans kompisar och även om de var artiga hela tiden så sa dem i praktiken att homosexualitet inte kan förekomma hos en sann muslim. Tror tom att det finns någon intervju med rektorn på skolan som rapar upp ungefär samma ord.

            Stening är ett lagfört straff i fler länder än saudi arabien och iran. Det räcker med en enkel googling för att hitta fler exempel. Och även om stening inte är ett straff som utdelas av en domstol speciellt ofta så förekommer det i stor utsträckning fortfarande i lynchmob liknande situationer eller av familjemedlemmar. Det räcker återigen att googla eller läsa amnestys rapporter.
            Jag tycker redan nu att många muslimer är trevliga att umgås med. Det är inte människor i sig som är mitt problem. Det är det faktum att så fort man går ut i valfri svensk storstad så ser man täckta kvinnor både i niqab och burka. Det är inte förenligt med mina värderingar och kommer aldrig vara.

            Borde inte majoriteten av muslimer högljutt fördöma det övervåld som förekommer om det nu inte är förenligt med deras värderingar? Religion är fucked up.

          • Som sagt, extremism finns. Det är inget man kan förneka. Att du i slutet skrev att religion är fucked up visar att du inre bara ogillar Islam utan alla andra religioner också, så jag kommer inte mer gå in i detalj om Islam. Tack och lov har vi yttrandefrihet här i fantastiska Sverige och du får gärna ha dina åsikter! Men fördjupa dig i olika religioner så ska du se att det inte är som du tror. Du kan inte bedöma religion efter personers handlingar. Läs Koranen, Bibeln osv så får du sanningen. Gillar du inte det innehållet så får du absolut hata religion.

            Det vill säga bara för hedersmord förekommer av ”muslimer” så betyder det inte att religionen Islam säger att det är rätt! Och på tal om lynchmobb så förekommer det överallt. Kristna häxdoktorer i Afrika bränns levande osv.

          • Jag har läst bibeln och blir fan mörkrädd. Jag ska absolut läsa koranen någon gång också. Och nej jag tycker inte om religion. Det hjälper säkert en hel del människor men att tro på något som är lika verklighetsförankrat som enhörningar eller asagudar är förlegat. Jag vet mycket väl att våld förekommer överallt och av alla folkgrupper men det är knappast en slump att religion går hand i hand med misär och fattigdom. Kan man inte skaffa sig en utbildning eller läsa, har man det jävligt dåligt ställt så inser jag absolut logiken i att knyta sig an till något som ska ”rädda en”. Och nej alla religiösa är inte korkade eller outbildade så lägg inte ord i min mun.

          • Det är inte så lätt att fördöma. Mina föräldrar fördömde, de var tvungna att fly för deras liv och kan inte återvända till Iran. Det är väldigt svårt att få sin röst hörd i en diktatur. Jag tror inte att man som en västerlänning som levt i frihet och uppfödd med demokrati kan förstå det.
            Kolla på Nordkorea. Det är sjukt surrealistisk att se vad som sker där, kolla på valfri dokumentär om landet. Det är det sjukaste landet som någonsin existerat. Varför reser sig inte bara det folket? Trots att de är miljoner gånger fler än Kim Jong (som för övrigt är väldigt liten som person) så kan de inte det. En välfungerande diktatur är mer effektiv än vad de flesta kan föreställa sig.

          • Haha du bör nog läsa på lite, jag själv ÄR muslim.
            Ursprungligen från Bosnien, och kan säga dig att de du påstår är så fel.
            För det första det du nämner med hedersmord, förbud mot att köra bil, stening osv är kultur och inte religion, stoooooor skillnad.
            Sen är det INGEN som kan tvinga sin kvinna till att bära varken slöja (hijab) eller heltäckande slöja (burqa) om hon inte vill det själv.
            Hade du någonsin öppnat Koranen och läst en rad eller två så tror jag du hade kunnat lära dig väldigt mycket.
            Där står mycket om både levnadsregler och andra regler, bla att du ska respektera din kvinna och ta hand om din kvinna, där finns tom regler inom krig som tlx säger att du får inte ens skada ett blad på ett träd när du för krig.
            Så att gå runt med en massa fördomar om att alla är terrorister som ska dödshota dig pga du inte håller med dom gör dig bara till en rent ut sagt ignorant idiot som borde läsa på lite och inte bara läsa första rad som skrivs i media och tro att duvet allt om Islam för det 😉
            Som jag brukar säga till folk, studera Islam inte muslimer 😉

          • Haris, kickboxaren säkert. Du är en grym kille och det är sjukt bra att du som muslim inte vill känna igen dig i något av det jag skriver. Dock är det inte ok att kalla mig för idiot eller ignorant bara för att jag berättar om både erfarenheter och mina åsikter som jag har fått av andra muslimer. Inte av media. Jag förkastar totalt medias bild av det mesta som inte handlar om sport.

            Och nej det är i princip ingen skillnad mellan kultur och religion. Vilken religion majoriteten av ett folk utövar formar både en själv som människa och det land man bor i. Jag har aldrig sagt att alla muslimer är onda eller att bosniska muslimer är idioter.

            Du lägger ord i min mun när du säger att jag tror att alla är terrorister.

            Jag ska berätta en personlig anektdot om en föredetta muslimsk tjej(klasskompis) som jag kände lite ytligt i högstadiet. Det här var 16-17 år sen. Hon var från somalia och var en extremt blyg och tillbakadragen tjej som gick runt täckt från top till tå i burka. Jag var för ung för att egentligen ha något riktig åsikt om det då. Jag tyckte bara hon såg skum ut och fattade inte varför hon ville gå klädd så. Sakta men säkert så öppnade hon upp sig mer för främst tjejerna i klassen. Till slut så gjorde hon ett val att inte ha på sig burkan när vi hade gymnastik. Hon hatade sin burka. Inget hände föräns några månader senare när hennes bröder ryktesvägen hade fått höra att hon hade slutat ha på sig burkan långa stunder. Kortfattat så slutade det med att bröderna mordhotade henne och hon blev till slut placerad i ett skyddat boende under några månader. Hur det gick med hennes bröder sen eller deras relation vet jag inte men kom inte och säg att alla kvinnor har på sig skiten frivilligt. Det vet både du och jag att det inte stämmer. Sen stöder jag inte den religion som säger åt sina kvinnor att täcka sig överhuvudtaget. Hur hjärntvättad man än är av sin religion. Jag vill ha ett jämlikt samhälle där både kvinnor, män och homosexuella är lika mycket värda.

            De flesta muslimer är alldeles säkert inga onda människor men att blunda för det våld som faktiskt utövas av vissa muslimer är inte ok.

          • Alltså det sista du skrev bekräftar bara hur västvärldens media har hjärntvättat människor. Vad menar du med ”våld som utövas av muslimer inte är ok”? Så USAs massmördande av miljoner oskyldiga muslimer är OK? Israels dagliga våldsanvändande mot palestinier är OK? Dessa saker är värre än det våld av muslimer som du pratar om,. Inget av det nämna är rätt men att anklaga endast muslimer är helt fel och tyder på islamofobi…

          • Jag är rätt säker på att jag fördömde usas våld i mitt första inlägg. Jag har verkligen inget bra svar på vad som ska göras för att stoppa usas pengakåta utsugande av arabvärlden och afrika. Men sjukt är det.

          • Kickboxare? nä ingen kickboxare här 😉
            Oj va fel du har 😉 säger det återigen, stor skillnad på religion och kultur 😉
            Min religion säger mig att jag ska ta hand om min kvinna, älska mina närmaste, ha respekt för gud (Allah) och allmänt försöka vara en god människa m.m
            Samma religion säger samma sak till folk i Iran, Saudiarabien MEN dom har valt att uppfatta det på ett annat sätt sedan 100tals år tillbaka därav den kulturen med Stenavrättning, hedersmord osv osv.
            I mitt hemland (Bosnien) finns varken hedersmord, förbud för kvinnor att köra bil eller något av det andra exemplen du nämner, just pga återigen KULTUREN som råder där…
            Att höra det om din fd klasskompis gör mig bara ledsen och förstår varför människor som dig får sådana åsikter som du har nu, men du bör fortfarande veta att det ska vara kvinnans val att ha på sig slöja eller inte, men däremot håller jag med dig och vet att vissa blir tvingade 🙁 Som återigen är KULTUR… en bosnisk man kommer aldrig tvinga sin fru att ha på sig slöja medan en somalisk, iranisk eller saudiarabisk man säkerligen kommer/kan tvinga sin fru…återigen KULTUR KULTUR och KULTUR…
            Återigen studera ISLAM inte MUSLIMERNA

          • Jag som iranier kan tala om att 90% av befolkningen i Iran inte står för den falska Islam som regeringen propagerar om! Vår kultur tvingar inte någon till nåt och vi är civiliserade och fredliga till skillnad från vår skit-regering! Skulle iranska folkets vilja gå igenom skulle religionen vara Islam men dock levnadssättet vara som Bosnien, det vill säga fria val utan tvång.

          • Jag förstår att det inte är så enkelt men om det nu bara var 10% av folket som delade regeringens åsikter varför startas ingen revolution? Inte bara i Iran utan andra länder som har till synes sjuka lagstiftningar också. Och jag inser att det inte är så enkelt, bara en intressant fråga.

          • 2009 när jag var i Iran var det på gränsen till revolution. Sök på youtube: Iran election 2009. Kolla vilka scener det var. Brutalitet från polis och miljoner på gatorna som demonstrerade. Dock efter 2 veckors kaos slutade människor demonstrera och gå ut på gatorna för rädslan av att vårt älskade land Iran ska hamna i kaos och spillror likt Egypten, Tunisien osv. Människorna där ville undvika detta. Skulle demonstrationerna och kaoset fortsätta ett tag till skulle alla onda krafter tränga sig in genom Irans gränser, precis det hänt Syrien och Irak nu! Hoppas du fick ditt svar 🙂

          • ah jag tror dig, jag vet om att Islam varken förespråkar eller tycker om ex: hedersmord stening osv, men sen finns det folk här i väst som bara läser vad media säger och bildar sin uppfattning genom det.
            Och det som jag stör mig på 😉

          • Du säger juh mot dig själv. Du vill att man ska göra distinktionen mellan kultur och islamistiska värderingar. Du skriver först att Iranier innehar kulturen av att stena, tvinga på slöja etc etc. Sedan skriver du att ”ah jag tror på dig” Dani som skriver att persiska kulturen har inget med det att göra utan att regeringen är instrumentet som använder islam för bibehålla sin makt . Ska du bestämma dig eller hittar du bara på saker för att ha rätt i dina argument?

          • På samma sätt som tolkningen av koranen har skapat bosniens uppenbarligen fredsälskande muslimer så har ju bibelns tolkning varit ett verktyg för att mörda och skapa kaos i tusentals år. Den har hållt tillbaka utvecklingen inom både forskning, filosofi och medicin och gör det till viss del fortfarande. Det är ingen svart och vit fråga. Man kan använda bibeln och säkert koranen också till att skapa bra saker.

            Kultur och religion går hand i hand men det handlar som du säger om hur man tolkar sin religion och hur de som har makten använder religionen som instrument. Du har absolut ändrat min uppfattning till viss del på kort tid också.

            Snälla hata mig inte för min åsikt men jag är i grund botten inte för religion men jag tänker inte gå i krig för min åsikt och jag tänker inte skada någon för den heller.

          • Alla tycker vi och tänker olika min vän, jag säger att kultur och religion är två olika saker medan du tycker de går hand i hand, din åsikt.
            Jag har aldrig och kommer aldrig hata en människa, tvärtom älskar jag allt och alla.
            Som jag säger i någon kommentar längre ner, om du tror på gud eller inte är helt och hållet DIN ensak, inte min, varken och försöka få dig att tro på gud eller för mig att hacka på för att du inte tror.
            Dagen vi alla kommer upp till gud kommer vi få försvara vårt agerande på jorden och då är det mellan mig och min gud, precis som det kommer vara du och din gud 🙂
            Så absolut, jag hatar ingen utan säger tvärtom Kärlek och respekt till alla 🙂

          • Ingen ”gud” kommer döma mig lika säkert som zeus inte kommer kasta en åskvigg i huvudet på mig bara för att jag inte tror på honom.

          • Precis som jag har min tro, har du din, jag ser inget fel i din tro 🙂
            Som sagt, mellan dig och DIN gud =)

          • Måste inflika; religion har inte alltid hållit tillbaks forskning, filosofi och medicin. Skulle nog säga att det vart det motsatta. I nästan alla religioner, monetistiska såväl som polyteistiska, så har nog religion lett fram till utveckling i alla de tre områdena du tar upp. De babyloniska astronomerna, de antika egyptierna (astronomi, arkitektur, matematik), Islam under 1300-talet (tro det eller ej, mycket inom dagens vetenskap kommer från muslimska vetenskapsmän), Inka och Maya-indianerna och mycket mer. Många av de största vetenskapsmännen och filosoferna har varit djupt religiösa.
            Religion och vetenskaplig framfart har gått hand i hand i många tusentals år. Det är de senaste århundraden som de kommit i kollisionskurs, förmodligen på grund av att man anser att vetenskap på något sätt kan ”bevisa” att gud inte existerar och därmed är vetenskap ”ond”.

          • Märkligt uttalande. I en värld där religion var normen så fanns det inte mycket till alternativ för de som ville göra framsteg inom sitt respektive område och det vet du lika väl som jag. Religion och vidskeplighet är till för att människan inte ska ifrågasätta gällande lagar och regler medans forskningens roll är att alltid ifrågasätta. Om du är för blind för att kolla upp vilka forskare och filosofer som har förföljts genom världshistorien så får det stå för dig. Men ta en titt på Christopher Reeves tex. Han och många andra hade antagligen levt idag om det inte vore för konservativa religiösa som fortfarande idag håller tillbaka forskning både genom kloning och stamcellsforskning. Jag tvivlar inte på att man kan leva ett bra liv som religiös i dagens värld men att förneka all död som den även orsakat genom historien är detsamma som att säga att jag vägrar ha ett objektivt sinne. Klart många religiösa har uträttat stordåd men att blunda för det mörker den också fört med sig är inte ok någonstans.

          • Jag tycker om Kimura och jag tycker om dig Jaser så jag tänker inte fortsätta tjafsa. Det är rätt uppenbart att vi tycker olika inom vissa områden så låt oss vara överens om att vi är olika och låta bli att prata religion.

          • Vilken vetenskaplig upptäckt har någon religion bidragit med senaste 600 åren? Islam mördade all vetenskap som uppkommit i mellanöstern. Vilka moderna vetenskapsmän har varit djupt religösa?

          • Finns ingen anledning att studera skrifter eller religion för att avfärda allt som dravel. Vad säger din älskade Koran om det fall att du skulle välja att lämna din religion, bli icke-troende? Vad vore ditt öde? 9% i Sverige tror fortfarande att människan red på dinosaurier, tror och hoppas du vet bättre.

          • Apostasi kallas det min vän, och det står bara att det är den värsta synden och den Gud hatar mest av alla och att jag kommer bli bestraffad av GUD inte av människan.
            Det du antagligen refererar till är dödstraff, för det första så är det helt fel och människan i sig ska inte bestraffa en annan människa för att lämna sin religion.
            Men ja det händer i länder som Saudiarabien, Iran osv pga KULTUR! som jag känner att jag sagt nu 1000 gånger senaste 5 minuterna.
            Jag kan lämna min religion när jag vill, hur jag vill och ingen eller inget skulle hända mig under min tid på planeten, däremot så hade jag fått min bestraffning i livet efter av gud.
            Som jag sa till en kille till härnere, studera ISLAM inte MUSLIMERNA 😉

          • Ok men det är där och då man måste stanna upp och fråga sig vad är det för skit som du tror på som säger att en osynlig makt efter att du har dött kommer bestraffa dig för att du väljer att avsäga dig din tro? Det är ju som att säga att alla icketroende kommer komma till helvetet eller hur? Tror du att jag kommer komma till helvetet för att jag inte är muslim eller gäller det bara för muslimer som har avsagt sig sin tro?

            Jag respekterar dig och dina åsikter men du måste inse att religion i alla tider har hjälpt till att forma människor. Det är människor som styr länder ergo religion och kultur hör ihop. Det är inte ens något att argumentera. Har du läst någon världshistoria?

          • Kompis det där uppskattas inte att kalla religion för skit.
            Det kallas för TRO, därför jag tror.
            Det heter inte övertygelse eller tvingande av övertygelse utan TRO.
            Vart du och alla andra icketroende hamnar vet varken jag, världens största imam eller någon annan, det är bara mellan dig och din gud.
            Du kommer få din dom dagen du kommer upp till gud, precis som jag kommer få min när jag kommer upp där.
            Jag hoppas verkligen inte du hamnar i helvetet eller någon annan för den delen, men återigen det är mellan dig och din gud, inte mellan mig-dig och gud 🙂
            Sen att du inte tror på gud är helt och hållet din ensak, har aldrig och skulle aldrig säga till någon att dom gör fel för det, som sagt mellan dig och din gud 🙂

          • This Book is not to be doubted…. As for the unbelievers, it is the same whether or not you forewarn them; they will not have faith. God has set a seal upon their hearts and ears; their sight is dimmed and grievous punishment awaits them.

            Quran 2:1/2:6-2:10; ”The Cow,” Dawood, pp. 1-2

            If you doubt what We have revealed to Our servant, produce one chapter comparable to it. Call upon your idols to assist you, if what you say be true. But if you fail (as you are sure to fail) then guard yourselves against the Fire whose fuel is men and stones, prepared for the unbelievers.

            Quran 2:23-4, ”The Cow,” Dawood, p. 3

            It is unlawful for a believer to kill another believer, accidents excepted. He that accidently kills a believer must free one Muslim slave… He that kills a believer by design shall burn in Hell for ever. He shall incur the wrath of God, who will lay His curse on him and prepare for him a mighty scourge.

            Quran 4:92-93; ”Women,” Dawood, p. 92

            You are the noblest community ever raised up for mankind. You enjoin justice and forbid evil. You believe in God.

            Had the People of the Book [Jews and Christians] accepted the Faith, it would surely have been better for them. Some are true believers, but most are evil-doers.

            Quran 3:110-111, ”The Imrans,” Dawood, p. 63

            God’s curse be upon the infidels! Evil is that for which they have bartered away their souls. To deny God’s own revelation, grudging that He should reveal His bounty to whom He chooses from among His servants! They have incurred God’s most inexorable wrath. An ignominious punishment awaits the unbelievers.

            Quran 2:89-2:90, ”The Cow,” Dawood, p. 13

            I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers.

            Quran 8:12, ”The Spoils,” Dawood, p. 177

            Believers, make war on the infidels who dwell around you. Deal firmly with them. Know that God is with the righteous.

            Quran 9:123, ”Repentance,” Dawood, p. 206

            Mindre än 10% av alla citat från koranen som går att hitta på under 1 minut.

          • jag har faktiskt ingen aning vad du har googlat fram min vän, säger dig , plocka upp Koranen och läs den om du verkligen vill vara upplyst, vad du har kopierat och klistrat in bryr jag mig inte så värst mycket om 🙂
            Som jag säger och alltid kommer säga, Islam är en underbar religion med kärlek och respekt åt världens alla människor och varelser, sen att det finns extrema idioter med deras KULTUR som använder islam som ursäkt för idiotiska handlingar är en annan femma 😉

          • Jag tycker absolut att du borde läsa koranen 🙂 du har inget att förlora på det =)
            Jag tycker personligen att han är en idiot, en riktigt stor idiot.
            Han gör ju det för att provocera och irritera, man ska inte avbilda Muhammed.
            Men jag önskar inte honom död för det, skulle aldrig dödshota han heller, han får helt enkelt ta sitt straff av gud när han kommer dit, och det kommer han att få 😉 Men återigen som jag sagt innan, jag är ingen polis som springer runt och ska påpeka för folk att de gör fel eller inte, han kommer få sitt, precis som jag kommer få mitt, fast det av gud som det ska vara, inte av människor på planeten 😉

          • Förstår du inte att folk blir rädda för dig när du påstår att gud som är så god kommer straffa mig och Lars Viljks bara för att vi inte tror på gud? Och vad ger muslimer rätt att bli upprörda över något som är satir? Satir är det bästa instrumentet som finns för att spegla våra uppfattningar om saker och ting och du är inte ett dugg bättre än de människor som hotar honom till livet när du säger att ”han ska få sitt straff av gud;)”. Det här är anledningen till varför man blir rädd.

          • Men vänta lite, varför ska folk gå runt och vara rädda för mig? det jag inte förstår.
            Jag ska inte göra dig eller någon annan något, du precis som alla andra kommer få sin dom av GUD, inte av mig eller någon annan muslim på planeten, det är vad jag TROOOOR 😉
            Jag säger inte att jag vet att det blir så, jag säger att jag troooor 😀
            Vad ger muslimer rätt att bli upprörda?
            Anledningen att man enligt vår tro inte får avbilda Muhammed, och gör man det då för att provocera och irritera så klart som fan man blir upprörd, men återigen säger jag de, jag kommer inte göra Lars illa om han så stod 1 meter ifrån mig för jag tror att gud kommer göra det när hans tid kommer =)

          • På riktigt. Du förespråkar indirekt våld och du ger dolda hot när du säger att ”gud ska straffa Viljks”. Och det faktum att du inte förstår meningen med satir gör det inte bättre. Förstår du inte att upprördheten som muslimer visar när någon avbildar Muhammed är ett tecken på att religionen är förlegad. Kristendom är skit men den har iaf utvecklats och morderniserats med tiden. Sa du att du förkastade gud för några hundra år sedan blev du halshuggen i europa nu blir man det inte. På samma sätt som man kan säga Fuck Reinfeldt så ska man kunna säga vad man vill om vilken religion som helst utan att dess anhängare blir upprörda. Förstår du själv inte det galna i att bli arg över om man avbildar en profet? Förstår du inte det omoderna i att fortfarande ha den uppfattningen även som troende muslim? Det är pågrund av hur du uttrycker dig nu som gör att man blir rädd.

          • HAHA jag förespråkar indirekt våld och ger dolda hot…
            Men som sagt så säger jag det en gång till att ja jag tror ni kommer få er bestraffning av gud, vilken och vad vet jag inte, med det påstår jag att GUD avgör ert öde, inte jag 🙂
            Ja det är rätt klart att man har rätt att bli arg på det tycker jag, man behöver inte gå runt och hota folk till livet men klart man blir arg 🙂
            Men som sagt, han får sitt tror jag 🙂 Och det avgör gud inte jag 😉

          • Du verka bra kille bra tro men vill bara säga till dig du får plus av gud om du hjälpa han som inte tror att tro sen dom andra idioter här bry dig inte om vad dom säga dom idioter

          • haha tack, men bryr mig inte om andra tror eller inte 🙂
            Sen det där med plus osv vet jag inte direkt, man ska tro för man själv vill inte för att jag eller någon annan ska övertyga folk 😉

          • Men om Gud är god, varför vill han straffa den som inte tror på honom?

          • Jag är inte gud, det har jag inte svaret på, du får helt enkelt vänta på din tur, och när den är kommen så får du fråga han där uppe 🙂

          • Men det mest logiska vore ju att en god Gud inte straffar utan lever som han lär. Dessutom är det ologiskt att människor tror att de kan tillbe en och samma Gud. Det går ju inte ihop. Alla har sin egen tolkning av skriften och sin egen bild av Gud det viktiga torde inte vara att erkänna sig till en eller annan religion, utan leva ett rättskaffens liv. Ärligt talat tror jag att religioner överhuvudtaget är den största blåsningen människor har gått på och dessutom en mycket sorglig sådan, eftersom ingenting har orsakat så mycket död och lidande genom historien, and still going strong, som just religionen. Tror ni på allvar att era Gudar (kristna, muslimer osv) sitter och tittar ner på er från sin himmel och hejar på som två boxningscoacher när barn och oskyldiga dör. Om det nu skulle finnas en Gud så är det väl rätt självklart att det här är det sista han skulle vilja se. Ändå har människor använt religionen som motiv för att få våldsföra sig på andra oliktänkande genom årtusenden. Lägg ner vapen på båda sidor och släpp de där uråldriga böckerna ni har under armarna. All religion är enbart skit enligt mig.

          • Alla tror vi på olika sätt och vis, på olika saker.
            Jag vet inte hur det har eskalerat så här, det enda jag tycker är att detta elände som pågår nere i Palestina borde sluta, och att en massa oskyldiga människors liv inte borde gå till spillo bara sådär 🙁
            Oavsett religion eller ras, man behöver inte vara religiös utan bara mänsklig för att inse att vad som sker där nere nu är folkmord på Palestinier och de borde sluta omedelbart 🙁

          • Men nu måste väl ändå alla förstå att det inte finns någon gud. Blir ju rädd att folk tror på sagor, fucked up!

          • Vad gaggar du om vännen? Hur vet du att det inte finns någon gud? Du kanske har rätt, kanske fel. Men att skriva ”nu måste väl ändå alla förstå” är helt fel formulerat.

          • Nej det är formulerat på ett sätt som är helt accepterat och vedertaget som sanning i Sverige.

          • Okej, ska inte starta onödig tjafs här! Men fick du svar på din förra fråga?

          • Om du menar angående varför folket inte startar revolution så ja till viss del men ändå nej. Majoriteten sjuka grejer inifrån iran som dyker upp när man ” youtubar” gör att man inte vet vad man ska tro.

          • Till exempel? Om du syftar på hängning så är det fortfarande REGERINGEN som verkställer det, inte det vanliga folket. Ge mig exempel så kan vi diskutera om detta 🙂

          • Allt som står för den iranska regeringen spyr jag på. Stening, lagar, förtryck osv. Jag älskar mitt land, mitt folk och vår kultur men avskyr regeringen. Därför är jag tacksam över att Sverige gett mig och min familj alla möjligheter!

            Och tyvärr har din mammas isåfall levt i ide där borta, för jag kan garrantera att människorna där hade benhandlat och välkomnat henne med öppna armar, så gästvänliga som vi iranier är. Du har också i denna tråd visat tendenser på att inte vara påläst så jag har svårt att lita på allt du säger och tar allt med en nypa salt. Läs på, besök och upplev. Därefter uttala dig.

          • Så jävla enkelt att förkasta det jag säger som okunskap istället för att föra fram något bra bevis för att jag har fel. Vart menar du att jag har sagt något som tyder på okunskap? För jag är den förste att erkänna att jag inte kan allting till skillnad från dig som verkar kasta ihop konstruerade sanningar från ingenstans. Och nej min mamma bodde på sveriges ambassad, hon var dessutom tvungen att täcka sitt hår när hon var ute och gick.

          • Föra fram bevis? Jag är själv iranie och känner till landet, vår kultur och civilisation ut och in. Jag har redan talat om för att jag inte accepterar något av det som Irans regering står för. Däribland att alla kvinnor måste ha slöja, det är jag absolut inte för. Men när en okunnig person som du, som bara kastar ut sig saker som inte stämmer om MITT LAND som jag vet allt om, då har jag rätten att säga ifrån och rätta till. Snälla du, skilj på regering och land/folk. Det är på grund av såna som dig som fördomar skapas.

            Sveriges ambassad = ide för mig. Hon borde varit ute bland vanligt folk så hade hon älskat vår kultur och folk.

          • Dani jag tycker du är feg. Det där tänket gömmer sej alla ohederliga bakom. Brocowich VET naturligtvis inte om Tor eller Oden eller Stålmannen finns på riktigt. Precis lika väl som att du inte vet nått om det. Fattar du väl att tänkande varelser blir irriterade på alla sagor. Sluta fega. Eller ta konsekvenserna och lämna det öppet på riktigt. En dag är du kanske en lycklig scientolog. Man ska va öppen seddu!!

          • Min vän, märker rätt kvickt att din intellektuella nivå inte håller för såna här diskussioner, som sagt det kallas för TROOOOO 😉
            Inte ”Gud finns bakom molnen” eller ”övertygelse” eller liknande… TROOOO 😉
            Jag säger jag trooooor, inte jag vet, återigen för att repetera mig, trooooo, när man troooooor något… förstår du nu eller ska jag behöva skriva om det?

          • Haris tror. Prova på det Brocowich. Det är jättekul att tro. Man har ingen aning om det är sant. Man bara tror ändå. FInns ingen poäng med det. Man bara föds in i lyckligtvis och vanligtvis ”rätta” tron. Vilken det nu än råkar slumpa sej vara. Det är som ett virus i huvudet Brocowich. Ledsen att jag ska behöva förklara det här. Men enligt Haris så har du nått fel på din intellektuella nivå och förstår inte det här. Man har inte fel eller är ute och cyklar och sånt. Man troooooor. Precis som Vikingar och Mormoner och så. Dom trooooooor. Så det går inte att prata med dom. Men med mej går det att prata. För jag har också nått fel på intellektet. Så jag måste tänka. Lite jobbigt. Men det går om man försöker.

          • Men de upp till varje person själv att tro vad den vill, virus jag tror du har faktiskt i huvudet, inte han för han tror på gud och du tror på råttan.
            DU idiot och hur du vet han föds i tron, kanske han själv välja den lek inte du vet allt bara för du tro på en råtta eller sten idiot.

          • Hahah råtta och sten den va bra 😉
            Det spelar ingen roll va folk säger, inte lönt och diskutera med såna människor för den delen, han får tro på vilket sätt han vill, precis som du eller jag tror på vårat sätt 😀
            Lönar sig inte att jiddra eller bråka med såna människor 😉
            Som dom säger i mitt land : Grovt översatt :
            ””Bråka aldrig med en idiot, han kommer dra ner dig till hans låga nivå och där vinna på erfarenhet” 😉

          • Det där var ett underbart talesätt Haris. 🙂 Även om det var grovt översatt. Vet ju inte jag. Men det var träffande på flera sätt. Exakt sådär har jag känt varje gång dörrknackande jehovas vittnen kommit förbi. Funkar åt båda hållen. Jag håller med om att det inte funkar med bråk och jidder. Ursäkta min hånfulla ton tidigare. Blev – som jag så ofta blir här bland alla jiddrande grabbar – provocerad. Denna gång av ditt jidder med brocowich.

          • Nej det är sant. Han kanske inte föddes in i det. Finns ju extremt få undantag men i princip kommer kristna från kristna länder 🙂

          • Tyvärr finns det människor som tar på sig att utöva sin respektive ”sky-wizards” domar, skönt att du inte gör det. Vad i Koranen väljer du att tro på/inte tro på? Svårt att tänka mig att du tror på allt. Hur gammal är jorden enligt dig?

          • Det står tom i Koranen att man inte ska göra det, det är en synd 🙂
            Gör man det så ställer man sig per automatik större än gud och det är en synd, därför jag inte gör det 🙂
            Jag låter gud göra det, han som bestämmer och han som dömer inte jag 🙂
            Nä jag tror på grundprincipen, behandla allt och alla med kärlek och respekt, försök att vara en god människa, sen om det räcker eller inte återstår för gud att avgöra.
            Nej jag ber inte 5 gånger om dagen, jag varken dricker eller äter gris men det är av andra anledningar såsom att gris aldrig serverats hos mig, och att alkohol är anledningen till massa idioti, men de gäller bara mig och jag tycker inte det är fel för varken dig eller någon annan att dricka, tvärtom så får alla göra vad dom vill så länge dom inte gör andra illa 😉

          • Har faktiskt inte den blekaste aning 🙁 där rök miljonen i vem vill bli miljonär 😉
            Fast du får gärna berätta om du vet 🙂

          • Även fast det inte står något om att dom måste bära slöja så är det en oskriven regel. Måste dom dölja kvinnorna så inte männen våldtar dem, jävla idioter till karlar om så är fallet.

          • hahahah oskriven regel… oj oj oj som jag sa i kommentaren där uppe, din intellektuella nivå håller inte för såna här diskussioner 😉 gå och lägg dig 😉

          • Haris att förolämpa någons intelligens om och om igen följt av ett överanvändande av smileys får inte direkt din intellektuella nivå att framstå som hög eller hur? Speciellt inte efter det du börjar skriva när man nystar lite i din tro. Det är så fullt av hål.

          • haha sen har jag aldrig sagt att min nivå är särskilt hög heller;)

    • Hur kan man vara så hjärndöd. Hamas måste vara bland de fegaste kräken som finns, använda sitt eget folk som mänskliga sköldar.är israeliska barn vaccinerade mot raketer eller? Och Hamas använder sig av nazistiska symboler och retorik dessutom, hur får man ihop det om man är vänstermupp i Sverige då? Egentligen en ickefråga för Sverige. Är man så fulla av hat kommer man aldrig överrens.

      • Och hur vet du att Hamas använder mänskliga sköldar? Hur kan du vara så säker på detta? Varför stirrar du blint på vad media skriver? Det Hamas gör är fel, men sånt hat skapas genom det förtryck och ockupation som har pågått länge nog. Mer idiotisk kommentar jag inte läst på länge. Man kan tro att du är Benyamin Netanyahu, och det är inget att vara stolt över!

      • Eftersom Palestina inte erkänns som en fri stat av Israel har den heller ingen rätt att ha en armé. Alltså har den inga USA-sponsrade flygbaser att hålla till på. Om rollerna hade varit ombytta hade det varit IDF som opererade i bostadsområden. Eftersom de inte hade något annat alternativ (än att böja sig framåt och försöka se glad ut då). Vems sida hade du stått på då? Om du tränger in en hund i ett hörn, så kommer du att bli biten. Du kan hata hunden hur mycket du vill, och kalla han för terrorist, men vi vet vem som bär ansvaret.

  2. Ett regelrätt apartheid system som tillåter en viss form av invandring ifrån Palestina så länge de fyller kvoten av underbetald arbetskraftsinvandring, skulle nog enkelt påstå att folk ifrån detta område är extremt nationalistiska, snedvriden propaganda, samma skolsystem i USA, Israel och Nordkorea. Men men..

  3. Hoppas att han dör en lååååååångsam död o inte kommer tillbaka då !

  4. Hamas är störda människor det bästa de vet är att offra sina egna i martyrdöden.

    • Ooh yes. I takt med att folk kommer ur fattigdom och får sina grundläggande behov tillgodosedda och kan börja tillgodogöra sig den kunskap vi samlat på oss om hur universum fungerar, så självdör religion. Religion är en smittsam sinnessjukdom, som i bästa fall fungerar som en tröst i hopplösa lägen. Ta bort de hopplösa situationerna, och behovet av religion försvinner.

      • Jag är rädd att i takt med att fattigdomen i tredje världen ökar så kommer den farsoten som islam är sprida sig och förpesta folks sinnen. Det finns härliga människor från alla religioner men ingen religion skrämmer mig som islam. Den extremismen och det föraktet för liv som många inom den gruppen känner är så tragisk. Utrota all religion tack.

      • Den fredligaste tiden i mäniskans historia är utan tvekan stenåldern. Det finns inga dokumenterade större konflikter eller krig från den perioden. Det är också en av de perioderna där religionen har spelat störst roll i folks liv. Så religion leder alltså inte till krig. Det är fantasi/okunskap.
        Det ni egentligen tycker så illa om är centraliserande av makt, något alla de tre stora religionerna (ni vet vilka jag menar) är jätteduktiga på. Men ni riktar ert hat mot religion när det borde riktas mot stater, som ofta gömmer sig bakom religion (iran, saudi, israel, usa, mfl…). De sista hundra åren har världen sakta men säkert gjorts mindre religiös och vi ser ju ungefär i vilken riktning det går. De enda som har fått det bättre är västvärlden och det är för att för tillfället är det vi som vinner krigen. Anledningen till att vi får det bättre är att någon annan, som inte har facebook, får det sämre. Vi har det bättre för att vi rider på tredje världens rygg. För eller senare kommer rollerna att bytas, då tror jag att det kommer gnällas i Sverige och folk kommer hitta tillbaka till gud.

        • Det kan vara bland det mest korkade någon har sagt av alla inlägg i hela tråden. För det första så finns det ingen dokumentation mer än hällristningar från stenåldern. Benrester från stenåldern tyder på att det var en extremt våldsam tid. Och ja folk trodde med allra största sannolikhet på något men det var inte den sortens religion som vi ser idag. Samhället på den tiden bestod av många små grupperingar som hade fullt upp med att jaga, skaffa mat och skydd samt kriga med andra stammar. Och inka/maya indianerna var fruktansvärt grymma. De offrade tiotusentals människor åt gången i brutala ritualer samt krigade med andra stammar. Nej religion är skit men du har rätt i att fattigdom och misär föder religion. Det barbariska och djuriska kommer fram i alla människor när vi tvingas fatta liv eller död beslut på regelbunden basis.

          • Det finns massa arkeologi från stenåldern (dokumentation). Eftersom man inte hade skriftspråk så blir det ont om böcker att läsa i. Min poäng är inte att folk inte var grymma, eller att det var nått slags woodstock men när en ”ledare” styr över få personer begränsas hans möjlighet att förstöra ganska kraftigt. Självklart förekom det våld, det gör det bland alla människor och även bland djur. Men om vi snackar om familjegrupper och stammar så är det ganska få människor vi snackar om. I USA bor det över 300 milijoner människor och alla tror att deras skattepengar går till att jaga usama bin laden eller nått men de betalar egentligen för agent orange, napalm, och bomber över barn. Ja och de dummaste inläggen här är garanterat dina, en mer bitter liten smygrasist får man leta efter…

      • Haha ja herregud vart ska man börja? Tycker du själv får läsa på lite. Bara för att dom anser att dom blir bestulna på deras land så förstår ju vilken idiot som helst att det finns väldigt mycket religion inblandat här.

  5. Wow! Nu djävlar kan det bli fight här på tråden. Det här blir kul. Mitt bidrag till diskussionen blir att hävda att Israel kan dra nått gammalt över sej. Och ni som känner att ni inte håller med kan sticka på mcdonalds. Köp en coca-cola när ni ändå är där. Sen kan ni åka hem och kolla på någon skön amerikansk krigsfilm. Ta någon där navy seals tar och räddar världen från terrorister. Sånt brukar funka skitbra till hamburgare. Och cola förstås. 🙂 Men glöm inte bort att dra nått gammalt över er ni också. Muppar. 🙂

    • Men vad ironiskt kompis att vi delar samma åsikter om Det Utvalda Folket 🙂

      Eller är det ett trick för att avslöja alla som har hemska antisemitiska åsikter.

      • HataPK? 🙂 Kul att ha kommit under ditt skinn. Men bry dej inte om mej. Jag ligger i soffan bara.

    • Sam harris är köpt. Gick rätt billigt. Han betalade i princip själv. Med sitt liv exemplifierade han att människan inte har någon fri vilja.

  6. Märkligt att man 2014 kan öppet och ogenerat ha en etnocentrisk inställning till sin nation, och att större delen av västvärlden sluter upp bakom dem likförbannat. Senast ett land hade en vision som liknande sionismen var vad jag vet under 30-40-talet, i ett land där man gärna viftade med stela högerarmar.

    • Hjärntvättningen har uppenbarligen funkat.. + ensamrätt på media, kapital. jippie

  7. Haha då mina herrar skulle jag vilja berätta att allas vår Adlan Amagov krigar med ISIS

  8. Jag höll med alla som är partiska Israel tills jag läste själv vad allt handlar om, kanske ångrar det idag, allting ni skriver om i princip om denna artikel registreras, allt som kan tolkas som anti-semtism bestraffas 2015, just i sverige. Av en lagändring som packades in ett fint packet ihop med andra lagar, du har med extremt neurotiska människor att göra som har total makt och kontroll över världens 2 mest neurotiska länder, det 3:dje var sovjet. Det är nästan sjukligt hur många liv som spills just i form av sympatier för deras del, för min del så räcker det, händer det något därnere så kommer jag vända mitt ansikte åt andra hållet och låtsas som det regnar.

  9. israel liksom USA är bara ett galet foster, som inte borde ha dem tyngsta vapnen. civilisationer som inte funnits länge, och tror att dem kan styra världen. jag skulle hellre låta Iran spela världspolis, och tror att dem skulle vara mer barmhärtiga än dessa missfoster.

    • Tack! Och då är det värt att tillägga för alla okunniga att då menas inte Irans regering som endast 10% av befolkningen står bakom, utan dem resterande 90% som är civiliserade.

  10. Kände på mej det här. Tråden handlar om islam och burkor och muslimers läggning för krig och bla bla bla. Så det är offret som har bevisbördan igen då. Sluta bilda en världsbild med hjälp av korkad tv och sluta ät hamburgare. Muppar.

  11. Ska fan åka till Israel, gå med i deras armé och hjälpa dem

Relaterade Artiklar

Din önskelista

My wishlist

    Din önskelista är för närvarande tom. Lägg till något och kom tillbaka igen.

Sök