Okategoriserad

UFC 214 prelims snittade 886 000 tittare

Inledningsakten till helgens UFC 214, även kallat prelims, snittade 886 000 tittare. Vilket renderar i en tredjeplats över årets prelims sett till åskådarantal. Siffrorna låter inte särskilt imponerande eftersom UFC 214 är att betrakta som den största galan hittills i år.

En förklaring varför prelims åskådarantalet inte var särskilt höga är att de sändes live på FXX, vilket är en ovanlig kanal för UFCs publik. Oftast brukar UFCs pay-per-view prelims sändas via FS 1 eller FX.

Under matchen mellan Aljamain Sterling och Renan Barao var åskådarantalet högst, under den matchen var det 1 072 000 tittare.

Inga officiella siffror har hittills släppts gällande hur många pay-per-views UFC 214 sålde, men Dana White sa efter galan att det rör sig om ungefär en miljon. Jon Jones var positivt överraskad när han hörde att det talades om hur många pay-per-views som verkar vara sålda.

Historiskt sätt har Jones varit en del av pay-per-views som har sålt bra, det första mötet med Daniel Cormier på UFC 182 resulterade i 800 000 sålda pay-per-views.

UFC 214 placerade sig som nummer ett på Googles ”weekend search” enligt mmafighting med mer än 2.8 miljoner sökningar, historiskt sätt har Google-sökningar varit en bättre indikator för hur många pay-per-views galan har sålt än prelims åskådare.

Föregående artikel

UFC kommer införa fler viktklasser i framtiden

Nästa artikel

UFC Fight Night 114 Free Fight: Brandon Moreno vs Louis Smolka

Skriven av

Jaser Davari

Din önskelista

My wishlist

    Din önskelista är för närvarande tom. Lägg till något och kom tillbaka igen.

Sök