UFC har ingått i ett partnerskap med den sociala medieplattformen TikTok. Enligt ett pressmeddelande, skall UFC erbjuda exklusivt innehåll i form av bland annat intervjuer, träningssegment med fighters och presskonferenser.
UFC och TikTok slår i slang
Mitt bland alla nyheter kring Bellators uppdaterade lackering med grand-prix och nya TV-distributörer, kommer besked nu om att även UFC tagit ett steg framåt i sin exponering. Enligt ett pressmeddelande skall organisationen inleda ett samarbete med medieplattformen TikTok, ett partnerskap som beskrivs som både ’banbrytande’ och ’mångårigt’. Deras första kollaboration planeras ske under helgens gala UFC Vegas 19, där ’unikt live-innehåll’ utlovas.
TikTok har den senaste tiden blivit en mycket populär app på sociala medier. Korta videosekvenser som kan paras med musik för snabb produktion och mångfaldig konsumtion är receptet för TikToks framgång. I och med samarbetet de två emellan, planeras veckoliga shower bli tillgängliga, där det kommer erbjudas en ’aldrig tidigare skådad inblick i sporten’. Bland annat sägs utbudet bestå av live invägningar och presskonferenser live, intervjuer, rundturer på arenor och träningssegment med organisationens fighters.
Är UFC på TikTok något att följa?